Szkoła Podstawowa w Nienaszowie

Warszawa 2018

Utworzono dnia 07.06.2018

Sprawozdanie z wycieczki do Warszawy

28 maja 2018 roku wyruszyliśmy z naszymi opiekunami na trzydniową szkolną wycieczkę do Warszawy. Do naszej grupy należały dwie klasy gimnazjalne, dwie klasy ze szkoły podstawowej(VI i VII) oraz czterej opiekunowie. Bardzo wcześnie albo późno, jak kto już woli, bo o godzinie pierwszej zebraliśmy się obok szkoły, by wyruszyć w daleką i długą podróż autokarową do naszej stolicy.

Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od wizyty w Muzeum Powstania Warszawskiego. Placówka dokumentuje historię powstania warszawskiego. Prowadzi działalność naukowo-badawczą oraz edukacyjną, poświęconą dziejom powstania, a także historii i działalności Polskiego Państwa Podziemnego. Ma stanowić hołd wobec tych, którzy walczyli i ginęli za wolną Polskę i jej stolicę, pokazując następnym pokoleniom Polaków sens tamtych wydarzeń.

Następnym punktem naszej wycieczki była siedziba TVP. Na miejscu mogliśmy zobaczyć, jak wygląda praca w telewizji czy wystrój pomieszczeń, w których są nagrywane rozmaite programy. Dłuższą chwilę spędziliśmy w Sali, gdzie jest nagrywany magazyn śniadaniowy pod tytułem: „Pytanie na śniadanie”. Podczas zwiedzania udało się nam spotkać wiele znanych osób, jednym z nich był Artur Szpilka – polski bokser, występujący w kategorii ciężkiej. Dzięki uprzejmości pana Artura udało nam się zrobić wspólne zdjęcie, a szczęśliwcom nawet popularne „selfie”.

Po wyjściu udaliśmy się do Łazienek Królewskich - zespół pałacowo-ogrodowy w Warszawie, założony w XVIII wieku przez Stanisława Augusta Poniatowskiego. Tutaj zobaczyliśmy między innymi : Belweder, Pomnik Fryderyka Chopina, Pałac na Wodzie, Wielką Oficynę – Podchorążówkę i Pomnik Jana III Sobieskiego .

Potem pojechaliśmy autobusem do Centrum Nauki Kopernik, niewątpliwie jednego z najważniejszych punktów naszej wycieczki. Jest to wspaniały ośrodek nauki, którego misja polega na rozbudzaniu ciekawości, wspomaganiu samodzielnego poznawania świata i uczenia się. Wszyscy mogliśmy poznawać prawa nauki poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych wystawach. Mieliśmy okazję własnoręcznie dokonywać wielu doświadczeń naukowych, zobaczyć na własne oczy mechanizmy funkcjonowania ludzkiego organizmu, urządzeń, wszechświata i wielu innych aspektów otaczającego nas świata.

Następnego dnia zwiedzanie rozpoczęliśmy od wizyty na Starym Mieście, gdzie znajduje się Kolumna Zygmunta III Wazy. Od razu pomaszerowaliśmy w pobliże Zamku Królewskiego. Podziwialiśmy piękno budynku, który został zbudowany w stylu barokowo - klasycystycznym. Zwiedziliśmy część muzealną zamku. Potem powędrowaliśmy na ul. Świętojańską, gdzie mieści się Bazylika Archikatedralna św. Jana Chrzciciela. Wkrótce poszliśmy na tzw. "Górę Gnojną". Dawniej znajdowało się tam wysypisko śmieci, które częściowo zabierała Wisła. Teraz z tego miejsca roztacza się piękny widok. Następnie pośpieszyliśmy na Rynek Starego Miasta. Pośrodku placu stoi pomnik Warszawskiej Syrenki. Udało nam się zobaczyć też słynny Pomnik Małego Powstańca.

Potem udaliśmy się na spacer Krakowskim Przedmieściem, gdzie zobaczyliśmy Pałac Prezydencki, lecz niestety nie spotkaliśmy pana prezydenta, choć niektórzy twierdzili, że widzieli go stojącego w oknie. Stamtąd udaliśmy się na plac Józefa Piłsudskiego, na którym znajduje się Grób Nieznanego Żołnierza, gdzie akurat odbywała się zmiana warty. Również na tym placu stoi nowy Pomnik Smoleński, który robi ogromne wrażenie. W pobliżu znajduje się  park miejski w Śródmieściu Warszawy, czyli Ogród Saski, gdzie mogliśmy przez chwilę schronić się przed słońcem. Bezpośrednio stamtąd udaliśmy się na obiad.

Po smacznym obiedzie  pojechaliśmy zwiedzić drugi, niezwykle ważny dla uczestników wycieczki obiekt- Stadion Narodowy. Jest wśród nas wielu kibiców piłki nożnej i wizyta na tym stadionie była spełnieniem naszych marzeń. Gdy weszliśmy na trybuny i wspięliśmy się na sam ich szczyt, z góry podziwialiśmy ogrom tego obiektu. Mogliśmy się poczuć jak prawdziwi zawodnicy, kiedy weszliśmy do szatni i usiedliśmy na ławkach, na których zazwyczaj siadają gwiazdy piłki nożnej, ale i nie tylko. Naprawdę, robi wrażenie!

Ostatnie, co mieliśmy zobaczyć drugiego dnia, to pokazy w Multimedialnym Parku Fontann, gdzie panowała niezwykle malownicza atmosfera do robienia zdjęć czy nagrywania filmów.

Na koniec naszego zwiedzania stolicy został nam tylko Wilanów, więc dzień trzeci zaczęliśmy od tzw. „zwiedzania zza szyby”. Wówczas jeżdżąc autokarem pani przewodnik opowiadała nam o budowlach, które mijaliśmy za oknem. Gdy dotarliśmy do celu, znaleźliśmy się w Muzeum Pałacu Króla Jana III Sobieskiego. Tam zwiedziliśmy sam pałac, zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz, a także ogrody przypałacowe i Świątynię Opatrzności Bożej.

Na sam koniec udaliśmy się na Cmentarz Powązkowski w Warszawie, gdzie zobaczyliśmy groby osób najbardziej zasłużonych dla naszego narodu, ale także osób sławnych, które tam zostały pochowane.

Późnej wyruszyliśmy w drogę powrotną do Nienaszowa.

Jest nam przykro, że nie udało nam się zobaczyć  budynku Sejmu z powodu strajków, ale mamy nadzieję nadrobić to w niedalekiej przyszłości.

Uważamy, że wycieczka była bardzo udana. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc. Panowała miła atmosfera. Zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć. Pomimo zmęczenia oraz oszołomienia natłokiem wrażeń byliśmy zadowoleni. Mamy nadzieję, iż ponownie kiedyś uda nam się odwiedzić to wspaniałe miasto.

NASZA SZKOŁA

Rok wcześniej Miesiąc wcześniej
Kwiecień 2024
Miesiąc później Rok później

Fundusze Europejskie

Telefon zaufania i bezpłatny czat internetowy dla uczniów przeżywających trudności